からすこの日記

わたしの大好きな本や映画について紹介するブログです。インターネットの片隅から愛をさけぶ!

"Dear Taylor" by Eija Jimenez

f:id:karasuko811:20171015174823j:plain

○あらすじ

Taylor Phillips was working as a barista in NYC the day the twin towers came crashing down. Seeing her city in shambles, coated in ash, and American lives lost, she enlisted to fight the War on Terror. Daniella Melo, a Rhode Island American History teacher, challenges her class to write letters to soldiers fighting overseas. With one name left and a student short, Daniella takes it upon herself to write letters to Private Taylor Phillips stationed in Afghanistan. Over the next two years, the women exchange letters, sharing stories of their daily lives: Daniella trailing after her rambunctious daughter, Jackie, and dealing with overeager seniors planning prom while Taylor trudges through sand and dirt, driving her humvee in cold deserts. Their friendship continues to grow until it becomes something so much more than either women expect.

 

Taylorはニューヨークでバリスタとして働いていましたが、9.11テロをきっかけに軍隊に入隊します。アフガニスタンに駐在しているとき、軍人とのペンフレンドプログラムを通じて、地元の学校で歴史の教師としてはたらくDaniellaから手紙を受け取ります。Daniellaは教師を務めながら養子のJackieのシングルマザーとして毎日慌ただしい日々を過ごしています。二人は手紙を交換しはじめ、やがて絆が芽生えていき……

 

とても心の温まる家族の物語です。TaylorとDaniella、そして愛すべきJackieが少しずつ少しずつ互いにとってかけがいの無い存在になっていきます。三人の微笑ましい姿が目に浮かんで、ほんといいなあと思いました。

 

個人的には、手紙は大好きです。そんなに手紙を書く用事もないのに、かわいい便せんを見つけてはつい買ってしまいます。手紙がきっかけとなった心に残る思い出もあったりして、誰かに何か伝えたくなった時、いつでも手紙が書けるようにしておきたいなーと思っています。

物語は序盤、TaylorとDaniellaが互いに送った手紙が中心となって進んでいきます。DaniellaはJackieのいたずらのことや学校のプロムのことなどを書いて、戦地にいるTaylorに笑顔を届けます。Taylorも文章を書くのは苦手でも、誠実で心のこもった手紙を送ります。文章を読んでいても、二人が本当にお互いを大事に思っていることが伝わってきます。寂しいときに誰かから温かい手紙をもらうのって良いですね。

 

これはLetters to warシリーズの第一作で、第二作"Sincerely Daniella"がすでに出版されています。まだ読んでません笑。楽しみです!